Hoe kunnen we helpen?

We kunnen ons voorstellen dat je vragen hebt. Die beantwoorden we met plezier. Bel ons of stuur een mail, de gegevens vind je op de contact pagina. Een aantal veel voorkomende vragen hebben we alvast hieronder voor je op een rijtje gezet.

Zijn er bezorgkosten?

Bij levering vanaf drie maaltijden of bij een abonnement zijn er geen bezorgkosten. Bestel je minder dan drie maaltijden, dan worden er bezorgkosten in rekening gebracht van € 2,50 tot maximaal € 5,- per adres, afhankelijk van je woonplaats.

Wat is de minimum bestel hoeveelheid?

Je kunt al één maaltijd bestellen. Vanaf drie maaltijden komen we gratis bezorgen.

Uit hoeveel maaltijden kan ik kiezen?

Er is ruim keuze. Maar niet onbeperkt. Omdat het bij Oma Jet & Tante Mina draait om aandacht proberen we niet zo veel mogelijk gerechten maken, maar vooral gerechten die uitblinken in kwaliteit. En hoe meer keuze je biedt, hoe lager de kwaliteit. Dat gezegd hebbende, is er veel te kiezen. En elke week weer veel variatie. Je kunt gerechten los bestellen (á la carte), kiezen voor een maaltijden pakket in Hollandse of Internationale stijl. Of je kiest voor een abonnement. Dan verrassen we je elke week met onze beproefde succes recepten waar je op kunt rekenen. Extra voordeel: je hebt er geen omkijken naar, hoeft niet meer te kiezen en bent het voordeligst uit.

Moet ik elke dag bestellen?

Nee. Je bestelt één keer per week voor de week daarop. En of je nu één maaltijd bestelt of zeven, alles is goed. Vanaf drie maaltijden is de bezorging gratis.

Kan ik voor de hele week vooruit bestellen?

Zeker. Je bestelling moet een week voor de week van levering binnen zijn. Dus je bestelt op maandag, voor levering op de maandag of donderdag van de week daarop. Je kunt net zoveel maaltijden bestellen als je wilt. Je kunt bij het bestellen aangeven hoeveel maaltijden per afleverdag je wilt ontvangen. Kies je voor een abonnement dan komen we bij 5 maaltijden of meer deze verdeeld over maandag en donderdag bij je brengen.

Kan ik een maaltijd annuleren?

Nadat je besteld en betaald hebt is het helaas niet mogelijk om een maaltijd te annuleren. Heb je een abonnement, dan kun je de weekbestelling een week vooruit nog wijzigen of pauzeren.

Houden jullie rekening met eet- en dieetwensen?

Ja. Bij elk gerecht staat vermeld welke eigenschappen het heeft. En bij het tabblad ‘meer info’ kun je alles lezen over ingrediënten en allergenen. Heb je speciale wensen of advies nodig, bel of mail ons dan voor een advies op maat.

Hoe wordt de maaltijd geleverd?

We leveren de maaltijden gekoeld met een gekoelde bestelwagen. De gerechten zijn verpakt in kunststof bakjes die voor 50% zijn gemaakt van gerecyclede materialen. De gerechten worden vervoerd in een milieu vriendelijk tasje. Die kun je houden of meteen aan ons mee retour geven, dan heb je zelf geen verpakkingsmaterialen die je weg hoeft te gooien. We kunnen de maaltijden ook meteen voor je in je eigen koeling zetten. Doen we met plezier.

Hoe maak ik de maaltijden warm?

Zie hiervoor het tabblad ‘bereidingswijze’ bij het gerecht van je keuze.

Hoe lang kan ik de maaltijd bewaren?

Maaltijden geleverd op maandag kun je 7 dagen bewaren, maaltijden geleverd op donderdag kun je 4 dagen bewaren. Mocht je de maaltijd niet voor die tijd opeten, dan kun je deze ook invriezen. De maaltijd wordt hier niet direct beter van, ook niet altijd slechter. Maar ons doel is verse maaltijden maken, geen diepvries maaltijden. Vries je de maaltijd toch in, dan is deze minimaal een maand houdbaar, afhankelijk van je vriezer.

Mocht je de maaltijd in twee keer willen opeten: haal dan de helft van de gekoelde maaltijd uit het bakje en bewaar dit afgedekt maximaal 24 uur in de koeling.  Of bewaar het maximaal 30 dagen afgedekt in de diepvries. De andere helft maak je warm en kun je direct eten.

Hoe is het met de hygiëne geregeld?

Uitstekend! Uiteraard werken we met een gecontroleerd hygiëne systeem, het algemeen bekende HACCP. (hazard analysis of controlled critical points). Dit houdt o.a. in dat we goede afspraken maken met onze leveranciers, een ononderbroken koelcyclus hanteren, gerechten super snel terug kunnen koelen, we de temperatuur van alles goed bijhouden, schoon werken, een professionele en schone werkomgeving garanderen etc. etc. Maar je hoeft niet alleen op ons woord te vertrouwen. We zijn namelijk ook nog gecertificeerd met het Keurmerk Voedselveiligheid. Dat is HACCP +++  We worden hiervoor vier maal per jaar door een extern buro geauditeerd met onaangekondigde bezoeken. Het hele bedrijf wordt dan aan de hand van ruim 100 controle punten doorgelicht. Telkens weer. En onze administratie wordt gecheckt. Ook worden er monsters genomen: oppervlakte proeven, Ph metingen, materialen worden gecheckt op schoonheid én er worden monsters genomen van verse producten. Dit alles wordt aan ons gerapporteerd waarbij we altijd minimaal 80% overall moeten scoren en nooit tekort mogen schieten in de richtwaarden van verse producten. Met enige trots kunnen we melden dat we al jaren ruim 90% scoren en er nog nooit een vers product buiten de richtwaarden heeft gescoord. Kortom: eten van Oma Jet & Tante Mina is zeer hygiënisch en uitermate voedselveilig.

Hoe gezond zijn de maaltijden? (e-nummers)

Hierop is niet één antwoord te geven. Want iedereen heeft andere gezondheidseisen. In zijn algemeenheid kun je wel stellen dat een maaltijd die met goede ingrediënten, beperkt vet, zout en suiker wordt bereid een gezonde maaltijd is. En bij Oma Jet & Tante Mina koken we standaard op die manier. Suiker voegen we nergens aan toe. En qua vetten gebruiken we bijvoorbeeld alleen plantaardige vetten. (tenzij anders vermeld) Onze ingrediënten zijn vers, de portie groenten ruim, de kip 2-ster beter leven, het rundvlees lokaal of biologisch, de vis met MSC keurmerk, de groenten lokaal of biologisch etc. En we koken modern/klassiek. Dus ouderwets lekker maar met moderne apparatuur. Ook zijn onze ingrediënten van top kwaliteit, beter dan wat je in de supermarkt kunt krijgen. En de tijd tussen oogst en bereiding is bij ons veel korter. Hierdoor blijven veel meer voedingswaarden behouden dan wanneer je thuis zelf kookt. Qua voedingswaarden is het advies van het Nederlands Voedingscentrum leidend.

E-nummers is een gedetailleerd verhaal. Je kunt niet koken zonder e-nummers. Want zuurstof is ook een e-nummer, zo ook zout en peper. Maar je kunt wel zg. ‘toegevoegde kunstmatige toevoegingen’ weglaten. En dat doen we dus ook. Dus geen smaakversterkers (zoals E621) in ons eten. Ook geen conserveringsmiddelen. Of kleurstoffen, kunstmatige smaakstoffen etc. We koken puur natuur, zoals Oma Jet & Tante Mina ons dat hebben geleerd.

Denken jullie aan het milieu?

Absoluut, bij alles wat we doen. Zo gebruiken we groene stroom. We hebben een ‘zero waste’ beleid, ofwel we gooien niets weg. 100% van onze ingrediënten worden verwerkt in de maaltijden. We scheiden ons afval, we wassen af met ecologische middelen. Een deel van ons pand wordt verwarmd met zonnepanelen en een resthout kachel. Omdat we lokaal werken is onze CO2 footprint beperkt: ingrediënten komen waar mogelijk uit eigen regio, dat scheelt een hoop kilometers. En hetzelfde geldt voor ons bezorgingsgebied, alleen lokaal, niet landelijk. Qua verpakking proberen we het gebruik van dozen, wikkels en tassen zo veel mogelijk te voorkomen. Onze maaltijd bakjes zijn gemaakt van voor 50% gerecycled kunststof. Het etiket is gemaakt van FSC papier. We streven overigens naar een bakje dat voor 100% van gerecycled materiaal is gemaakt of thuis in de groencontainer mag worden afgevoerd. Maar op dit moment is daarvoor nog niet een goed, hygiënisch en betaalbaar product beschikbaar. De producten die wel beschikbaar zijn, kunnen in Nederland nog niet gerecycled worden.

En verder niet onbelangrijk: doordat wij efficiënt omgaan met energie is de milieu impact van een bij ons bereide maaltijd vele malen lager dan die van een maaltijd die je thuis bereid. Als voorbeeld: wij maken een stoofschotel voor bijvoorbeeld 100 mensen klaar in één stoomoven. Thuis met bijvoorbeeld 4 personen staan er dus 25 fornuizen aan om hetzelfde resultaat te krijgen. En iedereen heeft daarvoor boodschappen gedaan, auto gereden, de koeling aangezet, de afwas gedaan etc. Onze maaltijd is dus ook in die zin een goede keuze.

Als ik vandaag bestel, wanneer krijg ik dan geleverd?

Je bestelt uiterlijk maandag voor 17.00 uur en dan krijg je maaltijden de week erop op maandag en/of donderdag geleverd. Jij kiest. Ook kies je voor een aflevermoment. Bestel je dus na maandag 17.00 uur, dan schuift de levering meteen een weekje op. Je kunt dus elke dag van de week bestellen. Het moment dat je bestelt, bepaalt het moment dat wij leveren.

Wij zitten voor je klaar om je te helpen!

Contact opnemen